Завдання для учнів
- опрацювати теоретичний матеріал, поданий нижче;
- уважно переглянути презентацію за посиланням https://drive.google.com/open?id=17kcRR3c73JvzIVMkIEYqDxeImVhz0nue (в ній є опис, як виконувати домашнє завдання);
- створити презентацію із результатами роботи (дивіться нижче умову задачі) та висновками
Теоретичний матеріал
Перебуваючи в
інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватись в
океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших
витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу.
Будемо цього вчитися, розв’язуючи практичні компетентнісні задачі.
Компетéнтність — про інформованість,
обізнаність, авторитетність.
Компетентність
у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у
яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
Компетентність
також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність
особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що
можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як
тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ,
як засобу розв’язування. Під задачею розуміється система,
обов‘язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на
раніше засвоєні технологічні знання чи
особистий досвід учня, та вимогу, тобто
опис шуканого, обо‘язковими елементами якого виступають:
- запитання,
спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань;
- завдання, що
містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.
Розв’язування
компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
Ø визначення,
ідентифікація даних: учень розуміє умову задачі, правильно
ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі
відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
Ø пошук даних:
учень формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при
виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання,
співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних
в Інтернеті);
Ø управління: учень
структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
Ø інтеграція: учень
порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні
та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук.
Ø оцінка: учень
правильно шукає відомості у базі даних, вибирає ресурси згідно з
сформульованими чи запропонованими критеріями;
Ø створення: учень
враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає
середовища опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладає узагальнені
дані, обґрунтовує свої висновки;
Ø передавання
повідомлень: учень у разі потреби
архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює
підсумковий документ акуратно та презентабельно.
Умова задачі.
Ваш клас збирається у період навчально-виробничої практики поїхати на одноденну екскурсію в один з обласних центрів України. Мета екскурсії - ознайомитися з історичними пам'ятками, пов'язаними з подіями, що вивчались у курсі історії України у 8 класі. Щоб вибрати місто для поїздки, домовилися з'ясувати, які пам'ятки вивченого періоду історії України, можна побачити в кожному місті, та розробити маршрути пішохідних екскурсій.Маршрут може бути доповнений відвідуванням пам'яток, пов'язаних з визначними особистостями, які відомі з курсу історії України або української літератури. Кожен учень класу збирає відомості про одне з міст. Після обговорення в класі знайдених відомостей буде обрано місто проведення екскурсії.Вам дісталося збирати відомості про місто Полтаву. Для зручності виконання завдання вам дається карта Полтави.
Критерії оцінювання виконання завдання
·
Учень зрозумів
умову завдання — учень приступив до виконання
завдання, визначив дані необхідні для розв'язання задачі — 1 бал.
·
Учень вміє
формулювати критерії відбору даних для пошуку — вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси
сайтів, на яких знайшли необхідні дані — 2 бали.
·
Учень вміє
здійснювати пошук в Інтернеті — вказано
правильно ключові слова для пошуку потрібних відомостей — 1 бал.
·
Учень вміє
створювати презентацію — створено правильну
презентацію для даних щодо подорожі до м. Полтави — 2 бали.
·
Учень вміє
обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату — правильно визначено, яку діаграму доцільно побудувати — 1 бал.
·
Учень вміє
знаходити стратегію розв'язування задачі — визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розміщення інформації — 2 бали.
·
Учень вміє
робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування
конкретного завдання — вірно
зроблено й обґрунтовано висновки — 2 бали.
·
Учень правильно
обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних — правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень — 1
бал.
VІI. Критерії аналізу підсумкового документу
— по 2 бали за кожний пункт:
— по 2 бали за кожний пункт:
·
учень уміє
структурувати потрібні дані для пошуку розв'язку — потрібні дані подано у вигляді, легкому для сприйняття й аналізу;
·
учень пояснює
критерії добору даних і результатів — вказано
чіткі критерії добору результатів;
·
подано наочну
форму порівняння результатів — тип діаграми
відповідає завданню;
·
структуровано
документ з метою підвищення переконливості висновків — презентація містить правильний зміст, чітку, логічну структуру,
посилання на Інтернет ресурси;
·
документ
оформлено акуратно та з дотриманням усіх вимог до нього — вдало підібрано елементи оформлення (шрифт, тло, графіка, слайди
презентації не перевантажено матеріалом);
·
враховано
особливість призначення презентації — мова,
грамотність, логічність побудови.
Немає коментарів:
Дописати коментар